Документ без названия

PASSIONBALLET ФОРУМ ЛЮБИТЕЛЕЙ БАЛЕТА, МУЗЫКИ И ТЕАТРА

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.



Сергей Полунин. Sergej Polunin

Сообщений 751 страница 780 из 1000

751

Теперь надо ждать запись. Может найдутся такие герои.

0

752

Джек Деван(т) - Сергей Полунин (фото). Не помню, было ли.
https://www.jackdevant.com/tag/sergei-polunin/

0

753

Murder on the Orient Express

0

754

Продажа билетов в Парме начнётся онлайн 15 декабря. :flag:

0

755

Интересно, что на сайте пармского театра уже есть весь каст, а в Лондоне - гордое молчание...

0

756

Niktar13 написал(а):

Интересно, что на сайте пармского театра уже есть весь каст, а в Лондоне - гордое молчание...

Похоже, что не весь. Потому что полагаю, что "Скрябиниану" господин Полунин тоже будет исполнять не в сольном варианте.

0

757

Мне захотелось пересмотреть фильм 1974 года, там снимались многие звёзды: Альберт Финни, Ингрид Бергман, Энтони Перкинс, Джон Гилгуд, Ванесса Редгрейв, Майкл Йорк, роль которого (граф Андрени) и исполняет Сергей Полунин. Режиссёр - Сидни Люмет. Не верится, что этот, новый фильм с м ожет приблизиться к тому. Посмотрим.
Возможно, об этом у нас уже где-то было?

0

758

Майкл  Йорк -известная Голливудская звезда, значит и персонаж должен быть довольно значительным( правда, я уже подзабыла его, надо бы тоже пересмотреть старый фильм) . В новом  фильме , как и в старом играют все звезды. Но Полунин  , по моему , говорил о своей роли , как об эпизодической.  Может быть , в ремейке она таковой и является.

Отредактировано Рома (08-11-2017 15:29:18)

0

759

Не был и в старом фильме персонаж Йорка значительным, просто муж, поддерживающий жену, большей частью просто молча держащий ее за руку

0

760

Рома написал(а):

Майкл  Йорк -известная Голливудская звезда, значит и персонаж должен быть довольно значительным( правда, я уже подзабыла его, надо бы тоже пересмотреть старый фильм) . В новом  фильме , как и в старом играют все звезды. Но Полунин  , по моему , говорил о своей роли , как об эпизодической.  Может быть , в ремейке она таковой и является.

Отредактировано Рома (Вчера 13:29:18)

К сожалению, новых звёзд я знаю не так хорошо, как старых. Из 16-ти, перечисленных в Википедии, я знаю только 6-х + Полунин.

0

761

https://youtu.be/gEtjp8Ow-zo
https://youtu.be/zedtrCrwOGA

Отредактировано лапа (21-11-2017 14:18:25)

0

762

"Inside the rehearsal room with Sergei Polunin as he prepares for the London debut of Project Polunin's much anticipated SATORI at the London Coliseum" - Project Polunin
No copyright infringement intended. Original video found at: https://www.facebook.com/projectpolun...

+1

763

https://officiallondontheatre.com/news/ … 111406502/

Sergei Polunin has announced exciting full casting for Project Polunin’s Satori, which plays a limited season at the London Coliseum next month.

As previously announced, Polunin will first take centre stage as the star of First Solo, the opening piece of the mixed programme. Subsequently joining Polunin in Goleizovsky’s Scriabiniana will be Natalia Osipova, Valentino Zucchetti & Akane Takada from The Royal Ballet, Yaoqian Shang from Birmingham Royal Ballet, Laurretta Summerscales & Yonah Acosta from Bayerisches Staatsballett, Alexey Lyubimov from The Stanislavsky and Nemirovich-Danchenko Moscow Academic Music Theatre, Evgenia Savarskaya from Bolshoi Ballet, Jason Reilly & Elisa Badenes from Stuttgart Ballet and Alexandre Riabko & Silvia Azzoni from Hamburg Ballet.

Finally, the cast for Satori will include Sergei Polunin, Natalia Osipova, Jason Reilly, Alexey Lyubimov and The Royal Ballet School Junior Associate Thomas Waddington.

Both Scriabiniana and Satori will be accompanied by the Orchestra of English National Opera, conducted by Gavin Sutherland.

+1

764

VBG написал(а):

https://officiallondontheatre.com/news/ … 111406502/
            Sergei Polunin has announced exciting full casting for Project Polunin’s Satori, which plays a limited season at the London Coliseum next month.
            As previously announced, Polunin will first take centre stage as the star of First Solo, the opening piece of the mixed programme. Subsequently joining Polunin in Goleizovsky’s Scriabiniana will be Natalia Osipova, Valentino Zucchetti & Akane Takada from The Royal Ballet, Yaoqian Shang from Birmingham Royal Ballet, Laurretta Summerscales & Yonah Acosta from Bayerisches Staatsballett, Alexey Lyubimov from The Stanislavsky and Nemirovich-Danchenko Moscow Academic Music Theatre, Evgenia Savarskaya from Bolshoi Ballet, Jason Reilly & Elisa Badenes from Stuttgart Ballet and Alexandre Riabko & Silvia Azzoni from Hamburg Ballet.
            Finally, the cast for Satori will include Sergei Polunin, Natalia Osipova, Jason Reilly, Alexey Lyubimov and The Royal Ballet School Junior Associate Thomas Waddington.
            Both Scriabiniana and Satori will be accompanied by the Orchestra of English National Opera, conducted by Gavin Sutherland.

Вот, хоть одна позитивная новость за сегодня...

0

765

Niktar13 написал(а):

Вот, хоть одна позитивная новость за сегодня...

Прошу прощения, а что у нас сегодня плохого приключилось? У нас вроде на форуме интересные вещи появились. Или нет?
:yep:

0

766

PRIVET написал(а):

Niktar13 написал(а):Вот, хоть одна позитивная новость за сегодня...Прошу прощения, а что у нас сегодня плохого приключилось? У нас вроде на форуме интересные вещи появились. Или нет?

Я не про форум... У меня были персональные "развлекательные мероприятия".

0

767

Niktar13 написал(а):

Я не про форум... У меня были персональные "развлекательные мероприятия".

Ну тогда слава форуму. :flag:

0

768

20 ноября. С Днем рождения Танцовщика №1!

+1

769

Мы тоже отпраздновали день рождения господина Полунина, посмотрев его кинематографический дебют.
Удовольствие получили колоссальное. От прекрасно отснятого фильма, от замечательной игры выдающихся актёров, от великолепного музыкального сопровождения.
Мы поздравляем Сергея Полунина с дебютом, который состоялся в таком качественном "продукте".
Полунин играл там самого себя: смотрел, взирал, входил в раж ... В принципе, было бы интересно сделать раскадровку с приложением из балетных стоп-кадров: вот здесь он смотрит Рудольфом, вот здесь - воплощение Альберта, а здесь - ну прямо Солор ...
Так что почин положен, куда идти понятно. Будем с нетерпением ждать развития карьеры в данном виде искусства. :flag:

0

770

Я тоже посмотрела в первый день 9.11. И тоже отметила "балетные " взгляды графа Андрени...Но, начало положено... Сергей постигает актёрское мастерство. Будем ждать новых ролей в кино. И, может, удасться увидеть его на балетной сцене... :dontknow:

0

771

http://dancetabs.com/2017/12/sergei-pol … -and-life-  С Премьерой! Удачи!!!

Отредактировано Старр (05-12-2017 07:39:34)

+1

772

Появились первые фото:
https://www.broadwayworld.com/westend/a … I-20171206
Очевидцы пишут, что была стоячая овация после Голейзовского и в конце. В инстаграммах сплошной восторг. Ждем английских критиков! :cool:

Отредактировано Старр (06-12-2017 19:54:48)

0

773

А кто там ещё занят, кроме Полунина и Осиповой?
Жаль, что всё на английском. Что там, интересно, сказал Полунин в интервью, хотя бы приблизительно выдержки?

0

774

Prima написал(а):

А кто там ещё занят, кроме Полунина и Осиповой?

VBG написал(а):

the cast for Satori will include Sergei Polunin, Natalia Osipova, Jason Reilly, Alexey Lyubimov and The Royal Ballet School Junior Associate Thomas Waddington.
Both Scriabiniana and Satori will be accompanied by the Orchestra of English National Opera, conducted by Gavin Sutherland.

Prima написал(а):

Что там, интересно, сказал Полунин в интервью, хотя бы приблизительно выдержки

Переведём, дорогая Prima ! :flag:

0

775

Спасибо, будем ждать!

0

776

https://www.thestage.co.uk/reviews/2017 … -coliseum/

Project Polunin – Satori review at the London Coliseum – ‘a messy affair’

ReviewsDanceby Neil Norman - Dec 7, 2017

Satori is the Japanese Buddhist term for ‘awakening’ or ‘seeing into one’s true nature’. And if anyone needed a lesson in self-awareness, it is Sergei Polunin, the Ukrainian dancer most likely to inherit the mantle of Nureyev.

That is, until he tossed it away by flouncing out of the Royal Ballet like a prima donna. The process of reinstatement as one of the most gifted and exciting male dancers of his generation has taken time, but Polunin has made some inroads with his rehabilitation among hardcore ballet fans. Meanwhile, he continues his pursuit of another audience entirely, who slavishly adore his rock-and-roll approach to classical dance, as displayed in the lamentable video Get Me To the Church.

After his derisory last outing, this is an improvement. His self-choreographed Satori may be over-designed, with flickering video screens, a gnarled tree and Disney/Dali clouds as well as smoke and lights more befitting an arena gig than a ballet, but it reflects his current condition; Polunin may be making baby steps back into the classical world but he still enjoys his rock star status.

It’s a messy affair, much like the whole evening. There are moments of serene grace as Polunin finds comfort in the arms of his ex, Natalia Osipova, and genuine joy when he dances with a boy who might be his younger self. Such moments are overwhelmed by a tsunami of melodramatic music and over-emoting in which the Boy Wonder throws himself around in passages of torment and self-interrogation – much like the solo piece that opens the evening.

This aesthetic schizophrenia is unsettling as he commutes from classical movement – fizzing pirouettes, elevated jetes – to slouching, freeform flinging himself around that probably feels more exciting than it looks. Cherry-picked dancers from international companies flit in and out – especially in Scriabiniana, a disjointed jumble of duets, solos and ensembles in which Osipova is lumbered with a pretty but vacuous solo of a fairy dancing unobserved in the moonlight.

0

777

http://www.independent.co.uk/arts-enter … 96591.html -Zoë Anderson:"It puts some fine dancers through a murk of glum philosophising"

https://www.standard.co.uk/goingout/art … html-LAURA FREEMAN:"He seems to be suffering from Johnny Depp-syndrome. A truly great performer playing the jester, the oddball, the wild man, when he should be prince and hero. "

http://www.telegraph.co.uk/dance/ballet … view/-Mark Monahan: "Kasyan Goleizovsky’s Scriabiniana dates from the Sixties, a period when Ashton, MacMillan and Balanchine were all at the height of their astonishing powers. But Goleizovsky was not in their league, and nor does he even have the unsophisticated power of that gallumphing old Soviet favourite Grigirovich, which makes this ballet look like a bizarre choice for a marvellous young dancer wanting to explore new choreographic territory.In a dozen or so sections, and seeming to last longer than the USSR itself managed, this suite is an abject example of choreography managing to be at once as high as old gorgonzola and yet hope-drainingly bland. The women are repeatedly hoiked into the air in a panolpy of awkward lifts, Polunin takes a thrashing-about, cod-Spartacus solo, and, although a fine collection of dancers drawn from several leading companies do their level best, there is simply no way to make this work interesting."  :canthearyou:

Отредактировано Старр (07-12-2017 20:50:38)

+1

778

Ну, лекало понятно:
- рассказываем, как ушёл из РОХ
- проходимся по контемпорери Кайдановского
- разносим в пух и прах "Скрябиниаду", потому что родом из СССР; при этом указываем на выдающиеся достижения госпожи Осиповой
- прикладываем начинающего хореографа господина Полунина по всей линии.
А что - кто-то ожидал чего-то другого? Как по первой программе, так и по второй. И по всем, которые ещё будут. :tomato:

+1

779

:flag: Да и никто не сомневался, что будет по-другому. Хотя Graham Watts‏ вчера написал в твиттере :"Happy to see the P&O vessel cruise confidently into uncharted territories, this evening; more exotic and certainly calmer waters - altogether more enjoyable than the last "voyage" - job well done, Sergei"...но это было  вчера после пресс-просмотра, посмотрим теперь что он в обзоре напишет.
https://www.thetimes.co.uk/article/danc … -5lsmvs6rp

Dance review: Satori at the London Coliseum
Despite its naivety, Sergei Polunin’s melancholic, reflective and heartfelt autobiographical ballet is genuinely affecting
new
Debra Craine
December 7 2017, 5:00pm, The Times

Sergei Polunin in Satori, the latest show from his Project Polunin
TRISTRAM KENTON
Share
Save
★★★☆☆
The dancer Sergei Polunin has taken the adage “write what you know” literally in his latest production. Satori is the name of the evening he has curated and the name of the autobiographical ballet that fills its second half. This 40-minute premiere is a psycho-drama based on a life that has been frequently documented in print and was the subject of the 2016 documentary Dancer.
It’s rich pickings indeed. Leaving his family behind when he came to the Royal Ballet School as an adolescent (and not knowing a word of English), the wayward, tattooed and supremely talented Ukrainian, famous for his “bad boy of ballet” tag and his stroppy exit from Covent Garden, has always seemed a lost soul.
That’s certainly the impression that emerges from Satori, a 40-minute journey (set to music by Lorenz Dangel) into the psyche of a man yearning for happiness and searching for the peace that eludes him. Polunin, dressed in a light suit and open shirt, is responsible for the choreography, although what there is (pirouettes and jetés mostly) is minimal and repetitive.
For the most part he acts out, with aching sincerity, a maelstrom of emotions while being taunted and haunted by demons. There’s a mother figure (Ljiljana Velimirov), a love interest (Natalia Osipova) and a young boy (Tom Waddington) who represents the hopes and dreams of childhood. Despite its naivety, Satori, melancholic, reflective and clearly heartfelt, is genuinely affecting.
The programme (a great improvement on the bombastic folly he presented at Sadler’s Wells this year) opens with First Solo (2017), a seven-minute work created by the contemporary Russian choreographer Andrey Kaydanovsky and danced by a bare-chested Polunin in full-on angst mode “as the man who seeks freedom from the dance that enslaves him”. The choreography is feeble, although the performance was sincere.
We move up a notch with Scriabiniana (1962), from the Russian dancemaker Kasyan Goleizovsky, who died in 1970. Polunin features only briefly in this overlong and highly emotive series of small vignettes, well performed by guests including Osipova, Valentino Zucchetti and Akane Takada from the Royal Ballet, and Yaoqian Shang from Birmingham Royal Ballet, among a cast of 11. The lush Scriabin score is played by the Orchestra of English National Opera, conducted by Gavin Sutherland.
The dancers luxuriate, there’s a bit of drama to liven proceedings, and Osipova’s buoyant solo enchants. Polunin has a grandstanding Spartacus moment to keep his fans happy.

Отредактировано Старр (07-12-2017 20:50:02)

+1

780

https://www.culturewhisper.com/r/dance/ … iseum/9925

"They are given a chance to prove their mettle in Scriabiniana, a little known work to music by Scriabin choreographed early in the 20th century by the Russian Kasyan Goleizovsky, who was born exactly 125th years ago this year.

The reason why it’s little known soon becomes apparent. This is a seemingly endless collection of dances mostly for couples, with the occasional quartet and a couple of solos. It has no set and no theme; the choreography is old-fashioned, cliché-laden and often fusty – in short, it's best forgotten. On this occasion the quality of the dancers varies considerably.

Summerscales is her usual reliable self; and, of course, once Osipova takes to the stage for her solo your attention perks up. She is delightful, in spite of a truly kitsch glitzy, gauzy and fussy lilac costume; a high point in an otherwise drab serving."

Ох, достаётся Голейзовскому, как за прошлый проект Васильеву. :jumping:

0