Документ без названия

PASSIONBALLET ФОРУМ ЛЮБИТЕЛЕЙ БАЛЕТА, МУЗЫКИ И ТЕАТРА

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.



Балет в Римской опере

Сообщений 1 страница 10 из 10

1

Рецензия Грамильяно на "Спящую красавицу" с Марианелой Нуньез и Владиславом Лантратовым

https://www.gramilano.com/2018/09/the-s … ra-ballet/

+1

2

Дабы получить представление об этой редакции "Спящей красавицы", можно посмотреть видео с Яной Саленко

https://www.youtube.com/watch?v=0-Mjn8RxHas

https://www.youtube.com/watch?v=y0nwGQ2g3kY

+1

3

Мы уже как-то обсуждали балет в Риме - по поводу необычного "ДК". Вот здесь.

Балет Дон  Кихот

+1

4

PRIVET написал(а):

Рецензия Грамильяно на "Спящую красавицу" с Марианелой Нуньез и Владиславом Лантратовым

https://www.gramilano.com/2018/09/the-s … ra-ballet/

Спасибо, интересная статья! И пассаж про Лантратова, он ведь там выступал в "Укрощении Строптивой" и срочно заменил травмированного Мунтагирова. Очевидно, под российской экспрессивностью автор имел в виду московскую широту исполнения, очень приятно было это читать

"Не найти бОльшей разницы, чем разница между партиями Петруччо и Принца Дезире, и тем не менее, как великолепен он был в обеих партиях. Римская сцена была мала для его русской экспрессивности, ему часто приходилось заканчивать круги в миллиметрах от просцениума, но это не было показной удалью или бахвальством, ибо он очень тонкий, точный и благородный танцовщик. И да, эти совершенные приземления в пятую после каждого двойного тура".

Отредактировано ivette (01-10-2018 16:13:55)

+2

5

https://www.gramilano.com/2019/01/eleon … hklajfe298

Eleonora Abbagnato is confirmed as Director of the Rome Opera Ballet until 2021

0

6

https://www.gramilano.com/2019/01/jiri- … CgifPkXx88

iří Bubeníček’s Carmen to debut at Rome Opera Ballet with Amar Ramasar as guest

0

7

Вот это та самая Аббаньято, которая не заключила контракт с Полуниным из-за его инстаграма. Меня прямо распирает от хохота. :cool:  :crazyfun:  :crazy:  :D

https://www.gramilano.com/2019/08/eleon … Iv2vzjmtWc

Eleonora Abbagnato tells Rome Opera Ballet dancers to “F**k off”
5 August 2019 by gramilano 1 Comment

Unions representing the dancers at Rome Opera Ballet have sent a letter to the directors of the Rome Opera House complaining about the “disrespectful” behaviour of the director of the ballet company, Eleonora Abbagnato, and her “attitude”. The Italian news agency Adnkronos printed the letter in full.

The company, which gave its last performance of Romeo and Juliet at the Caracalla Baths in Rome last night, was rehearsing Giuliano Peparini’s version of the ballet on 25 July when Abbagnato used threatening language against some of the company: “No fucking way am I going to be renewing your contracts!” (I am translating from the Italian, of course). She also shouted, “Fuck off all of you!” accompanied by the Italian salute, the ‘umbrella’ gesture which is a version of ‘giving someone the finger’, a physical equivalent of her spoken words. Going against the theatre’s ethical code, she also called the organisation “un teatro di merda” (a shitty theatre).

Many who work in the theatre world would probably, rightly or wrongly, find this behaviour in the norm, but after her explosion, the offended dancers called a meeting during which other complaints against the director emerged. The day after the event, Abbagnato apparently attempted to blame the dancers for her (I quote from the letter) “unspeakable outburst”, complaining of the “oppressive atmosphere” that she felt in the company, though the dancers said that this was the environment that she herself had created.

The letter went on to say that this was not an isolated incident and that her attitude was not constructive, often bad-mannered, and not suited to someone in her position.
However, more than the swearing and her temperamental threats, it seems that the following accusation is more worrying: “Another, and no less serious problem is the Director’s absence from the theatre resulting, more often than not, in her delegating the preparation of ballets to assistants who are often unprepared and who restage choreography using videos demonstrating, once again, a lack of attention to professional ethics and the questionable interpretation of her role.”

This is not ideal for the company, but as she still holds the position of Étoile at the Paris Opera Ballet, it is not surprising that she is not always in the theatre, or even in Italy, but that was obvious from the moment she was offered the contract in 2015, which certainly raised a few eyebrows at the time. Rome Opera announced in January that Abbagnato will remain in her post until 31 December 2021.

The company has few opportunities to dance each year: the next performance is mid-October, and the 2019-2020 season presents only five programmes with between five and ten performances of each title. The dancers, via the letter, ask for more opportunities to dance (therefore to limit the number of works with just a handful of dancers participating), and for more attention to be paid to their growth as dancers with the company’s training and coaching. They also cite oddities, such as casting a retired dancer to play Don Quixote in the autumn instead of using a member of the company.

The letter from the unions finishes by asking for a change of direction in the way that the company is run with “a director suited to the prestige of the role, both from an artistic and a purely management point of view.”

+1

8

ХИ-ХИ-ХИ, как интересно...

0

9

"Gramiliano" продолжает освещать события вокруг скандала с Аббаньято.

Вот, к примеру, очень взвешенное высказывание от Владимира Деревянко, знакомого и с методами руководства Нуриева, и с итальянскими профсоюзами. Большой умница, сумевший, в отличие от других высказывавшихся не только признать некие заслуги директриссы, но и указать на то, что никакие заслуги не оправдывают хамство в отношении артистов.
Правда, он считает, что это в наше время не работает. Вроде, метод устарел.
Но мне представляется, что хамы были и будут всегда, точно также, как и интеллигентные, умные, чуткие и гениальные люди.
У нас в ветке "литература о балете" есть ссылка на мемуары Асафа Мессерера. Спасибо выложившему  :flag:
Так вот, Мессерер там рассказывает, с каким уважением относился к своим ученикам Горский, ни разу не позволивший себе ни поднять на кого-либо голос, ни, тем более, оскорбить. Ну, кто такая Аббаньято и кто такой Горский! Даже сравнивать смешно.
Впрочем, и Нуриев до Горского не дотягивает. Уже одним этим самым хамством по отношению к артистам выводя себя за рамки определённой касты (не побоюсь этого слова, хотя Горский, наверное, не одобрил бы).

https://www.gramilano.com/2019/08/russi … AZtG9gddA8

0

10

А НМЦ всем тоже внушает, что если не кричать и шлёпать, ничего не получится. И этим бравирует. И Горский ему не указ.

Отредактировано Prima (11-08-2019 18:36:22)

0