Документ без названия

PASSIONBALLET ФОРУМ ЛЮБИТЕЛЕЙ БАЛЕТА, МУЗЫКИ И ТЕАТРА

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.



Diana Vishneva. Диана Вишнёва.

Сообщений 1 страница 7 из 7

1

На фоне такого спектакля необычно выглядит другой ваш проект — недавно вы снялись в фильме LANGUAGE, воплощающем неповторимый язык вашей пластики. На какой стадии он находится сейчас?
Сейчас полным ходом идет монтаж фильма. Используются невероятные по сложности технологии, это занимает очень много времени. Процесс очень трудный — можно сказать, люди сходят с ума. А я тем временем схожу с ума с "Татьяной". Каждая работа — отчасти вызов. Будто ребенок на свет появляется — ничто не рождается без определенных мук и страданий.

Хореографию в фильме ставил Мауро Бигоцетти. Он подключился к проекту, когда уже было известно, что в нем примете участие вы?
Конечно. Мы с Мауро всегда поддерживаем связь, думаем над возможными проектами. В этом особенность балетного мира — ты всегда со всеми на связи. Мы поговорили, обсудили LANGUAGE — он очень заинтересовался. Cложность фильма в том, что пластика движения тела передается за счет почти сверхъестественных технологий, действие будет замедленное. Поэтому очень интересно, как это получится в художественном плане, какой ракурс приобретет хореография.

Источник: http://www.buro247.ru/culture/expert/di … nanie.html

0

2

Танцуя на разных сценах, я всякий раз немножко меняюсь, становлюсь другим человеком — трансформирует эстетика театра. В Москве я появилась очень рано — меня порой даже называли московской балериной, наверное, из-за эмоциональности исполнения, но потом это ушло.

Источник: http://www.buro247.ru/culture/expert/di … nanie.html

Ну вот, то, о чём мы много писали год назад, когда госпожа Вишнёва так яростно боролась за чистоту вагановского стиля, прозвучало открытым текстом из её священнах уст. Вопрос: а что она тогда так суетилась? Тем более, что в данной статье заявляет, что преподавать не собирается?
Да, время всё расставляет по своим местам.
:whistle:

0

3

http://rbth.com/arts/2016/04/27/balleri … two_588617

Ballerina Diana Vishneva: ‘Valery Gergiev let me divide my life in two’
April 27, 2016 ANNA GALAYDA, SPECIAL TO RBTH

"I think of my future performances and search for people who I’d like to work with and develop further. I have proposals to try managerial work and I’m considering them. Another issue is interrelations with the theaters. It is impossible to split yourself into many parts. But I have a past that is worth all the efforts I put into it, and I also have the present."

0

4

http://dancemagazine.com/inside-dm/maga … -vishneva/

0 Minutes With…Diana Vishneva
Posted on October 31, 2016 by Wendy Perron

The ballerina turned impresario expands her CONTEXT festival.

Ballet superstar Diana Vishneva keeps topping herself. While still a principal with both the Mariinsky Ballet and American Ballet Theatre, she has brought contemporary dance to Moscow in a big way. CONTEXT, her contemporary festival showcasing international choreographers and companies for Russian audiences, returns November 14–19. Now in its fourth year, CONTEXT, which is curated by Holland Dance Festival director Samuel Wuersten, will expand to St. Petersburg (a four-hour train ride away). Visiting companies include Béjart Ballet Lausanne, Alonzo King LINES Ballet, Luzerner Theater, Canada’s National Ballet School and Introdans. In addition, Ana Laguna will perform Axe, by Mats Ek, and Vishneva will perform a duet, with Aurélie Dupont, choreographed by Ohad Naharin. Dance Magazine editor at large Wendy Perron attended the festival two years ago and caught up with the ballerina through email, translated by Lisa Rozova.

Do you feel your audience for CONTEXT is changing?

The festival and the excitement around it grow each year. For the audience, CONTEXT has become a symbol of something new, unknown and interesting. We primarily attract young people, but the older generation shows their interest as well.

Why are you extending the festival to St. Petersburg?

We’ve been thinking about holding the festival in my hometown for a long time, and this year Valery Gergiev, the general director of the Mariinsky The-atre, made it possible. We have put a closing concert together, a mix of the best that CONTEXT has to offer. Those going to the opening gala in Moscow will want to see the closing gala in St. Petersburg.

Alonzo King LINES Ballet is the only group from the U.S. this year. What do you like about his work?

Alonzo King is very offbeat and interesting, magnetic. He often turns to folklore motifs. And you can always see a very deep choreographic handwriting in the way he raises the emotional attention of the viewer. The company has never been to Russia, but their neoclassical style is very close to Russian ballet.

Why did you decide to create a choreography competition as part of CONTEXT?

I’m very curious to plunge into the world of young choreographers, so different from mine. It enhances my knowledge about the current tendencies in Russian contemporary choreography. The festival keeps discovering more new choreographers and companies. When we see potential, we want to help them become world-class.

Mats Ek said in our March issue that he is retiring and does not want his dances performed anymore. Is he making an exception for

CONTEXT?

I could not have dreamed that such a brilliant choreographer would visit us, especially after he officially declared the end of his career. Last year Ana Laguna (his wife and muse) and I were together at a press conference in St. Petersburg. Maybe my thoughts found an echo in her heart. Ek is a person of absolute unattainable height; he is remarkably smart and has an outstanding personality. I hope we can offer a public talk with him and show his film with Ana Laguna and Mikhail Baryshnikov.

Will you be able to take a few days off after this is over?

I hope that I will be able to take a break for a bit. But for me to relax doesn’t mean to lie on a beach. I often go on a trip and meet interesting people, including choreographers—the ones who can leave you with new impressions, knowledge and emotions. n

Vishneva has announced that she will retire from American Ballet Theatre after the 2017 spring season, giving her final performance on June 23. She cites a desire to commit more time to her various projects (including CONTEXT) and will continue to perform with the Mariinsky.

+1

5

Как путешествует Диана Вишнева
Балерина Диана Вишнева — о Москве, Париже, Петербурге, альпийских спа и любимом острове на Гавайях.

https://www.cntraveller.ru/travel/kak-p … a-vishneva

+1

6

Диана замечательна, как и всегда! Но стиль фотографа какой-то странный. На большинстве фотографий неживое кукольное лицо, лишенное эмоций.  Louis Vuitton etc. провоцируют к осмыслению значимости?

0

7

А главное, поклонники госпожи Вишнёвой теперь точно знают, где надо останавливаться, проводя свои замечательные отпуска. Вилла Дзефирелли, это да, это круто. От 1 500 евро за ночь.  :cool:

0